Sunday, December 10, 2017

ຍີນດີຕ້ອນຮັບ


ຂໍ້ມູນລວມບົດຮຽນທີ່ຜ່ານມາ



ພາກທີ II.
ວຽກເສັ້ນທາງຄົມະນາຄົມ.
ບົດທີ:09
ຄວາມຮູ້ທົ່ວໄປກ່ຽວກັບເສັ້ນທາງ
9.1 ປະຫວັດເສັ້ນທາງແລະເສັ້ນທາງໃນປະເທດລາວ.
     ລະບົບເສັ້ນທາງແມ່ນປັດໃຈໃນການພັດທະນາປະເທດໃຫ້ຈະເລີນສີວິໄລໃນຫຼາຍໆປະເທດແມ່ນຖືເອົາວຽງານກໍ່ສ້າງລະບົບໂຄງລ່າງເປັນພື້ນຖານການພັດທະນາ

ໃນນັ້ນ ການກໍ່ສ້າງທາງກໍ່ເປັນປັດໃຈຫຼັກດັ່ງໃນປິເທດທີ່ເຂົາຈະເລີໃນຫຼາຍໆປະເທດທົ່ວໂລກເຂົາມີການພັດທະນາ ລະບົບເສັ້ນທາງ ຂື້ນມາເລື້ອຍໆເພື່ອໃຫ້ເໝາະສົມກັບການນຳໃຊ້ຕົວຈິງເຊັ່ນວ່າປະເທດ ສະຫາລັດອາເມລິກາໄດ້ມີການ ກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງແຕ່ປີ (ຄສ 1794-ຄສ 1830) ​ໄດ້ລົງທືນສ້າງທາງເສັ້ນທຳອິດຂື້ນມາ , ມາໃນຊຸມປີ 1830 ​ໄດ້ຜະລິດລົດອາຍນ້ຳຂື້ນມາໃຊ້ແລະ ພ້ອມນັ້ນ ອາເມລິກາກໍ່ໄດ້ສ້າງທາງລົກໄຟຂື້ນມາແລະເສັ້ນທາງສາຍທຳອິດກໍ່ຢຸດສະງັດໄປ ຈົນມາເຖີງ ປີ ຄສ 1920 ​ແມ່ນໄດ້ມີການຜະລິດລົດຍົນຂື້ນມາ ຈິ່ງມີການພັດທະນາເສັ້ນທາງ ຂື້ນມາຄືນໄດ້ມີການກໍ່ສ້າງ ທີ່ມີຄວາມທົນທານ ຕໍ່ນ້ຳໜັກ  ລົດແລະ ມີການຄຳນຶງເຖີງການກໍ່ສ້າງລາຄາຕໍ່າພ້ອມກັບຄ່າບຳລຸງຮັກສາແຕ່ນັ້ນມາການເຕີບໃຫຍ່ ຂອງພາຫະນະຫຼາຍຂື້ນເຮັດໃຫ້ມີການພັດທະນາເສັ້ນທາງເພື່ອໃຫ້ມີຄວາມປອດໄພ ,ອາຍຸການໃຊ້ງານສູງແລະ ສະຖາບັນຕ່າງໆ ກໍ່ຄົ້ນຄ້ວາສ້າງ ມາດຕາຖານຂອງຕົນຂື້ນມາໃນການອອກແບບກໍ່ສ້າງທາງໃຫ້ມີປະສິດທິພາບສູງ ພໍມາເຖີງ
     ​​ປີ ຄ.1955 ລັດຖະບານ​ອາ​ເມ​ລິ​ກາ​ໄດ້​ນຳ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ຍຸກ​ໃໝ່​ເຂົ້າ​ມາ​ໃນ​ທະວີບອາຊີ(​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ປະ​ເທດ​ໄທ) ອອກ​ແບບ​ແລະ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງ ​ທີ່​ນຳ​ເອົາລະ​ບົບ ການ​ກໍ່ສ້າງ​ເສັ້ນທາງຕາມ​ມາດຕາ​ຖານ ທີ່​ທົ່ວ​ໂລກນຳ​ໃຊ້​ນັ້ນ​ຄື ລະບົບ AASHO (The American Association of State Highway Officials) ຫຼື AASHTO ​ໃນ​ປະຈຸ​ບັນ ​ໄດ້​ເພີ້​ມຄຳ Transprotation ​ເຂົ້າ​ຕື່ມ, ​ເຊີ່ງ​ການ​ອອກ​ແບບ ​ແມ່ນ​ມີ​ຕົວ​ແປ​ຢູ່ 2 ຄ່າ​ຄື : ຄ່າ CBR(California Bearing Ratio)​ແລະ​ຄ່າ​ນ້ຳໜັກ​ເພົາ​ລົດ​ທີ່​ກະທົບ​ໃສ່​ໜ້າ​ທາງ 1 ​ເພົາ​ມີ​ນ້ຳໜັກ 3.6 Ton, ​ແລະ ​ໄດ້​ນຳ​ເອົາລະ​ບົບນີ້​ໄປ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ຫຼາຍ​ສາຍ​ໃນ​ປະ​ເທດ​ໄທ.
     ມາ​ເຖີງ ຄ.1959 The Asphalt Institute ​ເຊີ່ງ​ເປັນ​ສະ​ຖາ​ບັນ​ກ່ຽວ​ກັບ​ຢາງ​ແອ​ສຟານ ຂອງ ປະ​ເທດ​ອາ​ເມ​ລິ​ກາ ​ໄດ້​ສະ​ເໜີ ການ​ອອກ​ແບບ​ຄວາມ​ໜາ​ຂອງ​ຊັ້ນ​ເຊື້ອ​ທາງ​ຄືນ​ໃໝ່ ​ໂດຍ​ໄດ້​ເພີ່ມ​ຕົວ​ແປ ​ໃນ​ປະລິມານ​ການ​ຈາລະ​ຈອນ​ເຂົ້າ​ມາ​ປະກອບ​ການ​ອອກ​ແບບ ​ແລະ ​ໄດ້​ປະຍຸກ​ນຳ​ມາ​ໃຊ້​ເປັນ​ມາດຕາ​ຖານ​ການ​ອອກ​ແບບ​ໂດຍ​ກຳນົດ​ນ້ຳໜັກ​ເພົາ​ລົດ​ທີ່​ກະທົບ​ໃສ່​ໜ້າ​ທາງ 1 ​ເພົາ​ມີ​ນ້ຳໜັກ 4.5 Ton.
     ຈົນ​ມາ​ຮອດ ປີ ຄ.1970 The Asphalt Institute ​ໄດ້​ສະ​ເໜີ ວິທີ​ອອກ​ແບບ​ຂອງ​ຊັ້ນ​ທາງ(Thickness Design , Full-Depth Asphalt Pavement Stractures for Highway and streets) ມາ​ໃໝ່ ​ໂດຍ​ແມ່ນ​ກົມທາງ​ຫຼວງ ຂອງ​ປະ​ເທດ​ໄທ ກໍ່​ນຳ​ເອົາ​ວິທີ​ອອກ​ແບບ​ດັ່ງກ່າວ​ມາ​ດັດ​ແປງ ​ໃຫ້​ກັບ​ການ​ອອກ​ແບບ​ໃນ​ປະ​ເທດ​ໄທ ວິທີ​ນີ້ ຕົວ​ແປ ​ແມ່ນ ມີ 3 ຄ່າ​ຄື: ຄ່າ CBR , ນ້ຳໜັກ​ເພົາ​ລົດ ​ແລະ ປະລະມານ​ການ​ຈາລະ​ຈອນ The Asphalt Institute ຍັງ​ໄດ້​ຄຳນຶງ​ເຖີງ​ເລນ​ການ​ຈາລະ​ຈອນ ຄາດ​ຄະ​ເນ​ວ່າ ຈຳນວນ​ລົດ​ເພົາ​ດ່ຽວ ທີ່​ມີ​ນ້ຳໜັກ 8.1 Ton ມາ​ແລ່ນ​ຫຼາຍ​ທີ່​ສຸດ.
9.2 ປະເພດພາຫະນະ , ປະລິມານການຈາລະຈອນ ແລະ ແນວໂນ້ມ.
     ການອອກແບບທາງຈະຕ້ອງກຳນົດໃຫ້ມີມາດຕາຖານສາມາດຮອງຮັບປະລິມານການຈາລະຈອນ​ ​ແລະ ຂະໜາດພາຫະນະທີ່ກົດໝາຍແຕ່ລະປະເທດອະນຸຍາດໃຫ້ໃຊ້ໃນເສັ້ນທາງໄດ້ ລັກສະນະຂອງພາຫະນະທີ່ນຳມາໃຊ້ອອກແບບ(Design Vehicles) ​ເຊັ່ນ :ຄວາມກ້ວາງ,ຄວາມຍາວ,ຄວາມສູງ ​, ນ້ຳໜັກບັນທຸກ ,ຈຳນວນເພົາ , ຈຳນວນລໍ້ແລະ ລັດສະໝີລ້ຽວ . ຄຸນລັກສະນະຂອງພາຫະນະດັ່ງກ່າວມານັ້ນ ຈະມີຜົນຕໍ່ຄວາມກ້ວາງຂອງຊ່ອງຈາລະຈອນ , ຄວາມສູງຂອງຂົວຂ້າມທາງຄວາມກ້ວາງຂອງທາງໂຄ້ງແລະ ຄວາມໜາຂອງຊັ້ນໂຄງສ້າງທາງ.
     ການແບ່ງປະເພດພາຫະນະແບ່ງອອກເປັນດັ່ງນີ້ :
·         ປະເພດ ລົດກະບະ
·         ປະເພດ ລົດບັນທຸກ
·         ປະເພດ ລົດໂດຍສານ
·         ປະເພດ ລົດບັນທຸກກີ່ງພວງ
·         ປະເພດ ລົດພວງ
·         ປະເພດ ລົດອື່ນໆເຊັ່ນ : ລົດຈັກ ,ລົດສາມລໍ້.....
     ຕາມລະບົບ AASHTO ​ໄດ້ກຳນົດລັກສະນະຂະໜາດຂອງພາຫະນະ ທີ່ໃຊ້ອອກແບບປະເພດຕ່າງໆເຊີ່ງມີລາຍລະອຽດດັ່ງນີ້ :
ຕາຕະລາງ : ປະເພດພາຫະນະ
/
ປະເພດລົດ
ຄວາມກ້ວາງ
ຄວາມຍາວ
ຄວາມສູງ
ໄລຍະຫ່າງຂອງເພົາລົດ
 ລັດສະໝີລ້ຽວ
01
ລົດກະບະ (P)
2.13
5.79
4.11
3.35
7.32
02
ລົດບັນທຸກ (SU)
2.59
9.14
4.11
6.10
12.80
03
ລົດໂດຍສານ (BUS)
2.59
12.19
4.11
7.62
12.80
04
ລົດພວງ (WB-40)
2.59
15.24
4.11
12.19
12.19
05
ລົດພວງ (WB-50)
2.59
16.76
4.11
15.24
12.72
06
ລົດພວງ (WB-60)
2.59
19.81
4.11
18.29
13.72





ຕາຕະລາງ : ນ້ຳໜັກພາຫະນະ
/
ລັກສະນະຂອງລົດ
ລັກສະນະຂອງເພົາທ້າຍ
ກຳນົດນ້ຳໜັກລວມສູງສຸດ
ນ້ຳໜັກລົງເພົາທ້າຍ
kg
ນ້ຳໜັກລວມສູງສຸດ
kg
01
ລົດ 2​ ເພົາ(1ໜ້າ-​1ຫຼັງ)
ເພົາດ່ຽວ + ຢາງດ່ຽວ
6,800
8,500
ເພົາດ່ຽວ + ຢາງຄູ່
8,200
13,120
02
ລົດ 3 ​ເພົາ(1ໜ້າ-​2ຫຼັງ)
ເພົາຄູ່ + ຢາງດ່ຽວ
12,200
15,300
ເພົາຄູ່ + ຢາງຄູ່
15,500
20,300
03
ລົດ 3 ​ເພົາ(2ໜ້າ-​1ຫຼັງ)
ເພົາດ່ຽວ + ຢາງດ່ຽວ
6,800
10,500
ເພົາດ່ຽວ + ຢາງຄູ່
8,200
12,615
04
ລົດ 4 ​ເພົາ(2ໜ້າ-​2ຫຼັງ)
ເພົາຄູ່ + ຢາງດ່ຽວ
12,200
18,800
ເພົາຄູ່ + ຢາງຄູ່
15,500
25,000
05
ລົດ ລາກແກ່ 1​ເພົາຫຼັງ
ເພົາດ່ຽວ + ຢາງດ່ຽວ
6,800
-
ເພົາດ່ຽວ + ຢາງຄູ່
8,200
-
06
ລົດ ລາກແກ່ 2 ເພົາຫຼັງ
ເພົາຄູ່ + ຢາງດ່ຽວ
12,200
-
ເພົາຄູ່ + ຢາງຄູ່
15,500
-
07
ລົດ ລາກແກ່ 1​ເພົາ​​ເຄິ່ງກາງ
ເພົາດ່ຽວ + ຢາງດ່ຽວ
6,800
-
ເພົາດ່ຽວ + ຢາງຄູ່
8,200
-
08
ລົດ ລາກແກ່ 1​ເພົາ​​ເຄິ່ງກາງ,1ຫຼັງ
ເພົາຄູ່ + ຢາງດ່ຽວ
12,200
-
ເພົາຄູ່ + ຢາງຄູ່
15,500
-
09
ລົດ ລາກແກ່ (1​ເພົາ​​ໜ້າ,1ຫຼັງ) ຈຸດລາກແກ່

ເພົາດ່ຽວ + ຢາງດ່ຽວ
6,800
-
ເພົາດ່ຽວ + ຢາງຄູ່
8,200
-
  


No comments:

Post a Comment